vrijdag 30 september 2011

's morgens vroeg in het Zammels broek...

8 opmerkingen:

  1. ik heb hierop dezelfde commentaar als uwe 'early in the morning' foto van een tijdje geleden.
    omdat wim het hier niet mee eens was heb ik daar mijn versie eens gepost, en om 'em hier voor te zijn : hier is de link naar mijn extra bewerking van deze foto
    check it out, en graag verdere commentaar aub ! (van iedereen he) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter, ik geef je gelijk wat de "early in..." foto betreft, je bewerking maakt er een betere foto van, tot zover dus! Wat deze foto betreft kan ik je niet echt bijtreden, in je bewerking vind ik het contrast te zwaar maar je ziet dan wel meer details. Naar mijn gevoelen was de sfeer meer zoals op de oirginele foto, veel meer... hoe zal ik het zeggen "freler" en warmer. Er zullen wel voor en tegenstanders zijn, mogelijk zal jouw foto zelfs beter "gejureerd" worden, ik hou het in dit geval toch bij de mijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. akkoord!
    les goûts et les couleurs ne se discutent pas ;)
    't mag inderdaad soms wel eens wat "flou-er" zijn en niet altijd maar scherp&contrastrijk... romantiek enzo eh...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, in de foto's van Peter zit wel meer detail en contrast, maar voor mij hoeft dat niet voor die mistige - mystieke foto's ... het sfeertje komt beter tot zijn recht in de originele foto's naar mijn mening.... maar ja, wie ben ik ook weer hé... (een anti-photoshopper!!)
    't Zijn in elk geval twee toppers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Tine, ik kan je enkel bijtreden wat dat "photoshoppen" betreft. Dat hoort mijn inziens meer thuis in de rubriek bewerkte fotografie dan in "natuur" fotografie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Smaken verschillen natuurlijk...
    Maar als je dit soort foto's meer contrast geeft dan maak je er eigenlijk een "daglicht" foto van. En ik probeer me (heel soms;-) s'morgens uit mijn bed te zetten net om die zachte sfeer vast te leggen. Die sfeer duurt dikwijls niet langer dan 10 minuten als je geluk hebt.
    Eigenlijk mag Peter zich gelukkig prijzen dat hij een voorkeur heeft voor de "middag" versie, hij kan s'morgens gewoon in zijn bed blijven liggen!

    BeantwoordenVerwijderen