vrijdag 27 mei 2016

Varia III

Krabspin vrouw (Misumena Vatia)

Krabspin vrouw (Misumena Vatia)

Krabspin vrouw (Misumena Vatia), deze spin verstopt zich dadelijk bij de minste vreemde beweging. Even met de hand over en weer of wat te dichtbij met de lens en hop direct gaan  verschuilen onder een blad. Tja ze hebben dan ook acht ogen!
Ik gok op Dwergzandbij (Andrena Minitula)
To the top... Wenkvliegje - Nemopoda Nitudula
Bladwesp - Rhogogaster virdis
Bladhaantje 18+ ... ja zeg en dat terwijl de kleine mannen daar rondlopen.
Het is nu niet dat ik er speciaal op loop om ze in deze compromitterende euh... doggy style houding te fotograferen, maar als mijn oog er op valt... tja dan! 
Gele halmvlieg - Chlorops pumilionis 

7 opmerkingen:

  1. Mooi, mooi!
    Mag die wel op de lelies zitten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die spin pakt vliegen en insecten, dus hoe meer hoe liever... denk ik toch.

      Verwijderen
  2. haha, prachtig vastgelegd
    even op de foto klikken en dan zie je echt hoe scherp en helder de foto's zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ludo.

    Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Wat komt de Krabspin mooi over op de donkere bloem.
    De 18 + is ook grappig en mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook jij hebt hier prachtige macro opnamen staan Luo. Prachtig die krabspin, nog nooit in het echie gezien.
    De 18+ is grappig om te zien.
    Groetjes Tinie

    @ de achtergrond bij mijn snuitkever komt doordat ik de foto's verklein van ...mg naar 340 kb.
    Ik heb de orginele even nagekeken en daar was niks op te zien. Toch fijn dat je het noemde, moet is ze iets groter laten ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke post is dit Ludo en dan vooral foto 7. Wat heb je dat ongelooflijk knap kunnen fotograferen. Mijn complimenten.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen